Rendszerbevezetés

Mit foglal magában a BADAR® rendszerbevezetés egy cégnél, mennyi ideig tart és mennyibe kerül?

Kinek ajánlható?

A BADAR® elsősorban olyan, kereskedelemmel és/vagy gyártással foglalkozó kisvállalkozásoknak (10-50 fő) hasznos, melyben a termékeket, a cég és a termékek képviselői, utazó kereskedők, tanácsadók által értékesítik. Jellemző a pályáztatás, ajánlatadás, szerződéskötés.

Akkor is hasznos, ha kiterjedt marketing kampány akciókat szeretnének bonyolítani rendszeresen. Több ezer levelet, e-mailt kiküldeni egy-egy kattintással, célzott közönségnek.

Fontos a személyfüggetlen, pozícióhoz kötött felelősségviselés, például, minőségbiztosítási rendszer bevezetése esetén.

Hogyan történik?

TervezésMinden alkalommal, amikor a munkánk elvégzésének megkönnyítéséhez egy új számítógépes programot szeretnénk kiválasztani, először meg kell határoznunk, mire van szükségünk pontosan. Aztán körülnézünk, melyik az igényeinkhez legközelebb álló szoftver megoldás.

Amennyire lehet, az új programot igyekszünk a szokásainkhoz, eljárásmódunkhoz igazítani, ugyan­akkor nekünk is meg kell tanulnunk azt kezelni, esetleg új fogalmakat, ötleteket kell megismernünk és a munkánk részévé tennünk.

Nem szabad elfelejteni, hogy a BADAR® csupán segédeszköz a megfelelően kialakított munkafolyamatok hatékonyabb elvégzésében. A rendszer lelkét a vállalati folyamatok pontos meghatározása adja. Ezért a rendszerbevezetés kritikus része a megfelelő felelősségi körök kialakítása és a vállalati folyamatok részletes leírása: a mérföldkövek, elágazások és visszacsatolások pontos meghatározása és rögzítése rendszertervben!

 A BADAR® rendszer bevezetése egy vállalatnál a következő lépéseket foglalja magában:

  1. Helyzetfelmérés, rendszerterv készítés (teendők meghatározása, szervezeti módosítások, eljárások, informatika)
  2. Programozás (a BADAR® testre(cégre)szabása új funkció esetén)
  3. Szerver (kiszolgáló) telepítés beállítás
  4. Kliensek (ügyfél szoftverek) telepítése, beállítása
  5. Alapadatok beállításai (felhasználók és jogosultsági csoportok, pénz- és mérték­egységek, termék­körök és áru­csoportok)
  6. Partner, kapcsolat­tartó és cikk törzsek importja, vagy bevitele
  7. Sablonok elkészítése (céges levél­formátum, ajánlat, szerződés, számla, e-mail)
  8. Lekérdezések kezdeti elkészítése (jelentések, statisztikák)
  9. Oktatás, betanítás
  10. Finomhangolás

Sokat számít az új rendszer munkatársak részéről történő fogadtatásában, ha érzik, hogy valóban szükségük van a bevezetendő programra, és hogy meghallgatják az igényeiket és figyelembe veszik a véleményüket.

Ezért a használat megkezdését megelőző egyeztetéseknek, tájékoztatásnak, és felmérésnek nagyon nagy szerepe van! A személyes oktatásra, a fokozatos és indokolt(!) kötelezővé tételre, és az észrevételek korrigálására is figyelni kell.

Ha a program valóban hasznos segítségnek - és nem plusz (pl. adminisztrációs) tehernek - bizonyul, és sikerélményt nyújt a használóinak, hamar magukénak fogják azt érezni.

Mennyi idő?

A kezdeti rendszerbevezetés a fent vázoltak figyelembe vételével körül­belül 1-3 hónap.

Mennyibe kerül?

Tervezés, költség-számításAz már az első találkozások (helyzetfelmérés) során eldől, hogy érdemes-e egyáltalán integrált rendszert bevezetni a vállalatnál. Nem szabad mindenáron ráerőltetni olyan szervezetre, amelyre nem illeszkedik, vagy amelynek nincs rá szüksége.

Sok kisvállalat egy jól működő számítógépes hálózattal, és a megszokott irodai szoftver megoldások (MS Office, OpenOffice) ügyesen szabályozott alkalmazásával minden igényt ki tud elégíteni.

Ahol ennél komolyabb megoldásra van szükség, ott valószínűleg azt is átlátják, hogy a nagyobb kezdeti költségek mennyi idő múlva térülnek majd meg.

A részletes helyzetfelmérés után és alapján készülő Rendszertervben kerül meghatározásra a bevezetés menete, a megrendelő és a fejlesztő teendői, az időterv, a mérföldkövek, valamint az egyes lépések ára és a bevezetés teljes költsége. Mely egyben árajánlatot is jelent a fejlesztő részéről.

A Rendszerterv ára 2016-ban bruttó 1.500.000,- Ft.

Nagyságrendileg a teljes bevezetés költsége 3.000.000-9.000.000,- Ft között várható, mely általánosságban a következő műszaki feltételektő függ:

  • Informatikai hálózat megléte, állapota, beállításai
  • Dedikált kiszolgáló megléte, beállításai
  • Felhasználói kliensek száma, megléte, beállításai
  • Importálandó adatbázisok tartalma és szerkezete

Valamint a programon szükséges módosítások, speciális kérések, modulok, funkciók elkészítési idejétől és nehézségétől.

Ha a fentiek alapján úgy érzi, a BADAR® Önnek és cégének való lenne, vegye fel a fejlesztővel a kapcsolatot most! A cége sikere egy személyes találkozást mindenképp megér! >>

Vagy ha úgy gondolja, böngésszen még tovább itt a portálon, például a videók között! >>